Θωμάς Μαργαρίτης: Γιατί είναι απαραίτητη η βελτίωση του δρόμου Δράμα - Αμφίπολη - Proklitiko.gr - Ειδήσεις και Εκδηλώσεις της Δράμας!
Απόκτησε άδεια Security


Δείτε επίσης

recent

Θωμάς Μαργαρίτης: Γιατί είναι απαραίτητη η βελτίωση του δρόμου Δράμα - Αμφίπολη


ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗ


Δεν έρχεται σε αντίθεση με τις μεγαλόπνοες και χρονοβόρες οδικές διεκδικήσεις μας


Του Θωμά Μαργαρίτη, δικηγόρου, πρώην Δημάρχου Δράμας, τέως Προέδρου Δικηγορικού Συλλόγου Δράμας και νυν Προέδρου του «Ομίλου Πολιτικού και Κοινωνικού Προβληματισμού Ν. Δράμας» με την επωνυμία «Δραμινή φλόγα».

Με συσκέψεις επί συσκέψεων τελικά κατέληξαν οι πολιτικοί φορείς να αποφασίσουν να διεκδικήσουν:

Α) τη χρηματοδότηση των μελετών από Μαυρολεύκη μέχρι Παλαιοκώμη, που δεν ολοκλήρωσε ο αρχικός ιδιώτης μελετητής που ορίσθηκε το 2007 από το Υπουργείο Δημοσίων Έργων, κ. Απόστολος Φράγκος, λόγω έλλειψης χρημάτων. Γι’ αυτό δεν τις παρέδωσε μέχρι σήμερα στη μόνη αρμόδια από το 2014 για το συντονισμό των μελετών και την κατασκευή του Δράμα-Αμφίπολη «Εγνατία Οδό Α.Ε.», που από το 2014 μέχρι σήμερα τις περιμένει.

Β) τη χρηματοδότηση για την κήρυξη των απαλλοτριώσεων και την αποζημίωση των ιδιοκτητών των απαλλοτριούμενων ακινήτων της νέας χάραξης του τμήματος Μαυρολεύκη-Μπάφρα, μήκους μόλις 10 χιλιομέτρων, που αποφασίσθηκε τελικώς να διεκδικηθεί και

Γ) την εξεύρεση τελικά των 45 έως 50 εκατομμυρίων που θα απαιτηθούν για την κατασκευή, όπως λέχθηκε των 10 αυτών χιλιομέτρων που αποτελούν τμήμα του διευρωπαϊκού Ε61 (Σέρρες-Μπάφρα-Δράμα-Καβάλα), που όλοι δήλωσαν ότι εξακολουθούμε να διεκδικούμε για το απώτερο μέλλον.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΠΕΡΙΕΡΓΩΣ ΜΙΑ ΥΠΕΡΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ για άμεση ολοκλήρωση των μελετών και άμεση έναρξη των εργασιών που προσδιόρισθηκαν το έτος 2018, σαν να είναι εξασφαλισμένες οι χρηματοδοτήσεις και επίκειται δημοπρασία για την κατασκευή, ΕΝΩ ΤΙΠΟΤΑ ΧΕΙΡΟΠΙΑΣΤΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ. Κανένας αρμόδιος υπουργός δεν δεσμεύθηκε, καμία κυβερνητική δέσμευση δεν υπάρχει, κανένας κωδικός δεν ανοίχθηκε, κανένα τεύχος δημοπράτησης δεν συντάχθηκε. Οι εξαγγελίες έγιναν από τον Αντιπεριφερειάρχη Δράμας, κ. Πατακάκη και τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Καραγιαννίδη, που ανακοίνωσαν στους φορείς την «ρεαλιστική» για τα οικονομικά δεδομένα της χώρας πρότασή τους, σαν να ήταν σήμερα όλα τακτοποιημένα. Υπήρξαν δηλώσεις πολιτικών εκπροσώπων μας, παντελώς αναρμόδιων, όπως και δημοσιεύματα εφημερίδας, που σύμφωνα με την πολιτική τοπόθετησή της έγραψε διθυραμβικά άρθρα, σαν να ολοκληρώθηκαν τα έργα. Μέρος του κόσμου που πάντα ζει με την ελπίδα, άρχισε να ξαναελπίζει σαν να μην έχει ξαναζήσει δεκαετίες το έργο των υποσχέσεων από αναρμόδιους, χωρίς να υφίσταται κάτι το χειροπιαστό από τους μόνους αρμόδιους Υπουργούς και τις κυβερνήσεις.

Είναι τελείως διαφορετικό να λες ότι θα διεκδικήσουμε κάτι γιατί η πολιτεία μας το οφείλει από το να υπόσχονται οι τοπικοί αιρετοί, έργα που άλλοι αρμόδιοι θα αποφασίσουν και θα χρηματοδοτήσουν αν το θελήσουν. Δεν θα χρηματοδότησει τις μελέτες και τα έργα ούτε ο κ. Αντιπεριφερειάρχης, ούτε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, γιατί ο δικός τους ρόλος είναι αποκλειστικά διεκδικητικός και όχι αποφασιστικός. Πολύ δε περισσότερο δεν μπορούν να θέτουν χρονοδιάγραμμα έναρξης εργασιών όταν τίποτα ακόμα δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Γι’ αυτό απευθυνόμενος στον κυβερνητικό βουλευτή κ. Χρήστο Καραγιαννίδη, στην τελευταία ανοικτή σύσκεψη που παρευρέθηκα του είπα: «να μην φέρετε τον Υπουργό κ. Σπίρτζη του χρόνου (2018) που είναι προεκλογική χρονιά μόνο για υποσχέσεις, χωρίς να έχει μαζί του τους κωδικούς εγγραφής της χρηματοδότησης και τεύχη δημοπράτησης των 10 χιλιομέτρων» από Μαυρόλευκη έως Μπάφρα».

Δυστύχως σήμερα έχουμε μία υποσχεσιολογία και υπεραισιοδοξία από τους παραπάνω φορείς (Αντιπεριφερειάρχη-κυβερνητικό βουλευτή), χωρίς από την επίσημη κύβερνηση να «κινείται φύλλο». Γι’ αυτό ας κρατάμε «μικρό καλάθι» μέχρι να δούμε «αληθινό φως» που σίγουρα θα φανεί, αν φανεί μετά από χρόνια.

ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΜΜΙΣΗ ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΑΠΟ ΜΑΥΡΟΛΕΥΚΗ ΕΩΣ ΠΑΛΑΙΟΚΩΜΗ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΤΙΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΜΑΣ.

Είναι γνωστό ότι από εμένα, εδώ και ένα χρόνο, ασκήθηκαν πιέσεις στον Αντιπεριφερειάρχη Σερρών, κ. Μωυσιάδη, για βελτίωση του επαρχιακού δρόμου του Ν. Σερρών από Μαυρολεύκη έως Παλαιοκώμη, μήκους συνολικά 29 χιλιομέτρων. Η Αντιπεριφέρεια Σερρών μέσω της εργολαβίας που έβγαλε για όλο το επαρχιακό της δίκτυο έκανε δυστυχώς ελάχιστες παρεμβάσεις στο δρόμο. Έπεσε μόνο 80 μέτρα άσφαλτος έξω από το Ροδολίβος και 30 μέτρα στην γέφυρα της Παλαιοκώμης και (ναι έγινε και αυτό!!!) 120 μέτρα σε παρακείμενο της γέφυρας χωματόδρομο.

Ο κ. Μωυσιάδης αθέτησε την υπόσχεσή του για παρεμβάσεις στην Πρώτη και στην Ν. Μπάφρα. Έριξε «στάχτη» στα μάτια των γειτόνων του Δραμινών με 110 μέτρα άσφαλτο συνολικά και μας «έβγαλε» κυριολεκτικά τα μάτια με τα 120 μέτρα χωματόδρομου. Φαίνεται ότι γι’αυτόν τα ρουσφέτια σε 2 ή 3 αγρότες της περιοχής έχουν μεγαλύτερη αξία από τους 100.000 Δραμινούς και 10.000 κατοίκους της περιοχής που κινούνται με κίνδυνο της ζωής τους.

Για μένα ήταν αναμενόμενη η αδράνεια του κ. Μωυσιάδη, γιατί καμία πίεση δεν του ασκήθηκε από τους αρμόδιους φορείς της Δράμας. Αντίθετα, όλοι αδιαφόρησαν και ο κ. Αντιπεριφερειάρχης Δράμας πολύ στεναχωρήθηκε που πίεσα τον κ. Μωυσιάδη, αφού έφτασε στο σημείο δημόσια να εκφραστεί δυσμενώς για την παρουσία μου στο Ροδολίβος, όταν έπεσε η πρώτη άσφαλτος. Αντί να ενώσουμε τις φωνές μας και την πίεση μας, δυσαρεστήθηκε από την δική μου παρουσία, σαν να τον υποκαθιστούσα στις αρμοδιότητες του εντός των διοικητικών του ορίων. Δεν γνωρίζει άραγε ότι το Ροδολίβος ανήκει στον Νομό Σερρών και ο μόνος που θα μπορούσε να θυμώσει ήταν ο κ. Μωυσιάδης;

Ούτε καμία ανταπόκριση βρήκε η πρότασή μου για ανάληψη της ευθύνης διαχείρισης του τμήματος από Μαυρολεύκη έως Παλαιοκώμη από την Αντιπεριφέρεια Δράμας στα της υπογραφής διαπεριφερειακής συνεργασίας μεταξύ των περιφερειών ΑΜ-Θ και Κεντρικής Μακεδονίας, που θα καθορίζει και την οικονομική συμμετοχή κάθε Περιφέρειας στην συντήρηση και βελτίωση για πάντα του δρόμου. Πρόταση νόμιμη, εφικτή και άμεσα υλοποιήσιμη, χωρίς παρέμβαση της κυβέρνησης, μόνο με απόφαση των δύο Περιφερειαρχών και των περιφερειακών τους συμβουλίων. Και αυτή η πρόταση απορρίφθηκε με την αόριστη αιτιολογία ότι «δεν γίνεται». Πώς όμως ασφαλτοστρώθηκε από την Νομαρχία Δράμας ο δρόμος προς την Εικοσιφοίνισσα που ανήκει διοικητικά στον Δήμο Αμφίπολης του Ν. Σερρών; Άρα, όλα γίνονται αρκεί να θέλουμε και στην Δράμα αποδείχθηκε ότι κάποιοι είτε δεν θέλουν, είτε δεν μπορούν.

Στις τελευταίες συσκέψεις και από άλλους εκπροσώπους φορέων (π.χ πρόεδρο του Εργατικού Κέντρου κ. Γεώργιο Σαβρίδη, θεματικό Αντιπεριφερειάρχη κ. Χρήστο Λιθηρόπουλο) ετέθη το θέμα της βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου μέχρι να δούμε τι θα γίνει, αν ποτέ γίνει κάτι, με τις νέες χαράξεις. Δυστυχώς οι «τοπικά επαΐοντες» απέρριψαν κάθε σκέψη τέτοιας διεκδίκησης λέγοντας ότι αν ζητήσουμε την βελτίωση, θα χάσουμε την διεκδίκηση της νέας χάραξης των 10 χιλιομέτρων από Μαυρολεύκη έως Μπάφρα.

Αν είναι δυνατόν, η βελτίωση ενός επαρχιακού δικτύου να μπορεί να σταματήσει τον διευρωπαϊκό άξονα Ε61, τμήμα του οποίου αποτελεί το Μαυρολεύκη-Μπάφρα! Δεν σκέφθηκαν ποτέ ότι η βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου είναι απαραίτητη εάν ποτέ ξεκινήσουν οι νέες χαράξεις;

Όταν γινόταν η Εγνατία δεν ασφαλτοστρώθηκαν χιλιόμετρα επαρχιακής οδού δίπλα από τις λίμνες; Όταν γινόταν η γέφυρα του Στρυμώνα δεν ασφαλτοστρώθηκαν χιλιόμετρα επαρχιακού δικτύου δεξιά της Μεσσολακιάς μέχρι το λιοντάρι της Αμφίπολης; Γιατί ποτέ η σκέψη μας δεν έχει λογική συνέχεια και πάντοτε κυνηγάμε (και ορθώς) τα μεγάλα, που ενίοτε όμως είναι άπιαστα όνειρα και δεν συνδιεκδικούμε τα θεωρητικά μικρά, που όμως δίνουν εφικτές και πραγματικές λύσεις, χωρίς η μια διεκδίκηση να αναιρεί την άλλη;

Ευτυχώς, οι πιέσεις που έγιναν προς την πλευρά των Σερρών, άσχετα αν δεν βρήκαν ανταπόκριση από τους Δραμινούς εκπροσώπους μας, προβλημάτισαν και ξεσήκωσαν τους αιρετούς και του Δήμου Αμφίπολης του Ν. Σερρών, που και αυτοί χρησιμοποιούν τον δρόμο προς Αμφίπολη. Έτσι και από δική τους πίεση, την προσεχή Τρίτη 12/09/2017, θα γίνει δημοπράτηση από την Αντιπεριφέρεια Σερρών, προϋπολογισμού 1.000.000€ με ΦΠΑ και εγκεκριμένη πίστωση 500.000€ της πλήρους ανακατασκευής του τμήματος από Ν. Μπάφρα μέχρι Παλαιοκώμη μήκους 19 χιλιομέτρων.

Ας φροντίσουν τουλάχιστον οι αιρετοί μας, μέχρι να γίνουν από τους Σερραίους οι όποιες παρεμβάσεις, να διαγραμμίσουν τον δρόμο ακόμα και με δικά τους χρήματα. Έρχεται χειμώνας, βροχές, καταχνιά και ομίχλη και πρέπει να ξέρουμε και εμείς και οι επισκέπτες της «Ονειρούπολης», «που βαδίζωμεν». Αλλιώς, θα το κάνουμε εμείς, έστω και με πινέλα ζωγραφικής, όπως άλλωστε προειδοποιήσαμε αν δεν γίνονταν οι διαγραμμίσεις εντός του έτους.



Αφήστε το σχόλιό σας

Θωμάς Μαργαρίτης: Γιατί είναι απαραίτητη η βελτίωση του δρόμου Δράμα - Αμφίπολη Reviewed by Giorgos on Τρίτη, Σεπτεμβρίου 05, 2017 Rating: 5
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.